0%
Állapotjelző bezárása

Missziós (lelkinap) középiskolában

zene (hangszóró), 2 pad, kereszt, gitár, ének kivetítve, papír, filc, táblaragasztó, Szentírási rész mindenkinek kinyomtatva, 5 doboz kockacukor, pici kártyák („milyen Isten?”), ajándék ige- vagy imakártya

5 fő (leginkább fiatal, keresztény, 1 képzettebb - pl. katekéta) 35 fős osztály esetén

Iskolai lelkinap alkalmával a diákok egy lépéssel közelebb merészkedjenek Jézus Krisztushoz

Letölthető anyagok

Missziós nap

Nyolcadik osztály és középiskolás korosztálynak –  kb. 35 fő; jó, ha osztályfőnök is ott van, később tud velük a nap témájáról beszélgetni

Előkészület

  • a Szentlélek indítására figyelve témát választani (jelen esetben: Isten ragyogó jelenlétében éljek – erre vagyok teremtve)
  • megfelelő csapattagok kiválasztása, meghívása (kb. 4-5 fiatal, elkötelezett keresztény; jó, ha van köztük, aki zenél; tanúságtevővel ismertetni a jó tanúságtétel „szabályait”; kiscsoport-vezetés ismertetése)

 

A missziós nap menete (kb. 9-től 12 vagy 13 óráig)

  • Jégtörők (45 perc, lásd melléklet)
  • Szünet
  • Ének tanítása, éneklés
  • Tanítás 1. (pl. eredeti állapot, bűnbeesés, megváltás)
  • Tanítás 2. Szentírási rész (pl. Milyen a megváltottak élete? Milyen Jézussal barátságban élni? Színeváltozás, Mt 17), a diákok kinyomtatva megkapják a szentírási részt, együtt elolvassák
  • Kiscsoport 1. Minden kiscsoportban van egy-egy ember a segítő csapatból. A diákok szempontokat, feladatot kapnak a beszélgetéshez.
    Feladat 1.: Pt 1, Jak 2, Jn 3, Móz 4, Illés 5 – Milyen Isten a szövegek alapján? Írják fel üres lapokra filccel! Minden kiscsoportból 1-1 szószóló mond egy tulajdonságot.
    Feladat 2.: Kockacukrokból hegyet kell építeni kiscsoportonként. Aki mond egy dolgot, amiért hálát adhat Istennek, az tehet egy kockacukrot. – A hálaadás Isten jelenlétébe visz.
    Összegzés: A hála jó bevezető Isten jelenlétébe; ezzel „felmehetünk a hegyre” Jézussal.
  • Ének
  • Tanúságtétel (max. 10 perc) kapcsolódva a nap témájához (pl. hála, lásd vetített diák, 7. dia)
  • Kiscsoport 2. A tanúságtevő fő mondanivalója a diákok éltében (Pl. megosztás témája: Hol, mikor érezted magad szeretve, harmóniában, Isten jelenlétében?)
  • Ének
  • Ima- vagy igekártyák kiosztása (lásd melléklet)
  • Ima (az „előadó” által vezetett ima az elhangzottak alapján, saját szavakkal)
  • Zárókör (milyen szót, mondatot viszel ma haza?)

 

 

LETÖLTHETŐ MELLÉKLETEK:

Mt 17 (nyomtatható pdf)

Milyen Isten? (pdf)

Missziós lelkinap (Nyíri-Németh Rita vetített diái az OLI szakmai napján)

Speciálisan ehhez a témához készített igekártya:

Jó gyakorlat ajánló

Lectio Divina

Prédikációs segédanyagok

Katolikus Karitász

Magyar Liturgikus és Egyházzenei Intézet

Katolikus Pedagógiai Intézet

MKPK Caritas in Veritate Bizottsága

MKPK Családügyi Bizottsága

MKPK Ifjúsági Bizottsága

Lelkigyakorlatos házak