0%
Állapotjelző bezárása

„Isten hozott!” szolgálat

szolgálati mellény, névkituző, megtelt parkoló tábla

lelkipásztor, 1 irodai személyzet, 1 csoportvezető, 10-12 önkéntes

Plébániánk otthonos, nyitott, befogadó és szeretettelteli minden betérő számára

„Isten hozott!” szolgálat

(Szent Erzsébet Római Katolikus Plébánia, Toronto, Kanada)

 

Küldetésnyilatkozat: Megszólítás, meghívás, befogadás, törődés

Csoportunk kb. 5 éve jött létre.
Szolgálatunk a vasárnapi szentmise köré szerveződik: mise előtt, közben és végén.

 

Mise előtt

köszöntjük, megszólítjuk és fogadjuk a híveket, segítünk a lift használattal, útbaigazítással kapcsolatban, feljegyezzük a kéréseket, és eljuttatjuk az irodába. Meghívjuk a híveket a misét követő eseményekre, kávézásra, vagy éppen a galériában történő bemutatókra.

Mise közben

többek között fenntartjuk a rendet, segítünk helyet találni a padokban a híveknek, ablakot, ajtót nyitunk, ha szükséges, áldoztatáskor segítünk a sorok indításában és figyelünk azokra, akik nehezen mozognak és a padból jelzik, hogy szeretnének szentáldozáshoz járulni. A hátsó padsorban ülve átlátjuk az egész templomot, így rosszullét esetén is hamar észrevesszük és segíteni tudunk egy pohár vízzel vagy betegszobába való kíséréssel (elsősegély-tanfolyamot végeztünk, hogy jobban a hívek segítségére lehessünk).

Mise után

ajtót nyitunk a kivonuló ministránsoknak és papoknak, kiosztjuk az újságot vagy egyéb dolgokat. Begyűjtjük az adományokat és azokat a biztonsági dobozba helyezzük.

Nagyobb, ünnepi misék esetén parkolófelügyeletünk is van, valamint jelezzük, ha megtelt a parkoló és más helyet kell keresni az érkezőknek.

 

Piros szolgálati mellényünk van, amin elől névtábla és a templom logója, hátul pedig „Isten hozott!”, valamint Volunteer (önkéntes) felirat látható. Ez nagyban segít kitűnni a tömegből, és a hívek is könnyebben fogadnak utasítást olyanoktól, akik szolgálatban vannak.

Havonta egyszer összegyűlünk és reflektálunk az elmúlt hónapra. Megbeszéljük, mi volt jó, vagy rossz, min kell esetleg változtatni. Ilyenkor beszéljük meg a következő hónap eseményeit, szolgálatait is.

Csapatépítésre is fordítunk időt, hogy jobban megismerjük egymást és összekovácsolódjunk (hajléktalanszállón ételosztás; közös vacsora, süteménysütés).

Próbálunk a hívekre is egyre jobban figyelni, üdvözlőkártyák adásával jelezni, hogy fontosak nekünk.

A bejáratnál a rövid beszélgetések elősegítik, hogy jobban megismerjük egymást és a hívek is megnyíljanak, így tudomást szerzünk különböző eseményekről (pl. házassági évforduló, születésnap, műtétre készülődés, betegség stb.) Ezeket az információkat arra használjuk fel, hogy képeslapokat kézbesítünk vagy postázunk különböző üzenetekkel: gratulálunk, gyógyulást kívánunk, kitartást, imában hordozunk és várunk vissza, stb.

Egy szolgálati naptárba lehet feliratkozni, hogy ki mikor és milyen szolgálatot vállal, így átlátható, hogy van-e mindenre ember. Ez egyben szabadságot is ad a csoporttagoknak, mivel ők döntik el, mikor szolgálnak és mennyit.

Jó gyakorlat ajánló

néhány önkéntes, aki elkészíti a papír szíveket

Segítsük a gyerekeket a karácsonyra való készületben

piros szívek (minta letölthető), fonal

az egyéni felkészülésen kívül 3 ember elég a szervezéshez

Mindenszentek ünnepének, az Egyház egyetemességének és az egyes szenteknek a megismerése

jelmezek, helyszín, étel-ital, játékok a gyerekeknek

Liturgikus eseményhez kapcsolódó

9:34

Még több

Lectio Divina

Prédikációs segédanyagok

Katolikus Karitász

Magyar Liturgikus és Egyházzenei Intézet

Katolikus Pedagógiai Intézet

MKPK Caritas in Veritate Bizottsága

MKPK Családügyi Bizottsága

MKPK Ifjúsági Bizottsága

Lelkigyakorlatos házak