0%
Állapotjelző bezárása

„Isten hozott!” szolgálat

szolgálati mellény, névkituző, megtelt parkoló tábla

lelkipásztor, 1 irodai személyzet, 1 csoportvezető, 10-12 önkéntes

Plébániánk otthonos, nyitott, befogadó és szeretettelteli minden betérő számára

„Isten hozott!” szolgálat

(Szent Erzsébet Római Katolikus Plébánia, Toronto, Kanada)

 

Küldetésnyilatkozat: Megszólítás, meghívás, befogadás, törődés

Csoportunk kb. 5 éve jött létre.
Szolgálatunk a vasárnapi szentmise köré szerveződik: mise előtt, közben és végén.

 

Mise előtt

köszöntjük, megszólítjuk és fogadjuk a híveket, segítünk a lift használattal, útbaigazítással kapcsolatban, feljegyezzük a kéréseket, és eljuttatjuk az irodába. Meghívjuk a híveket a misét követő eseményekre, kávézásra, vagy éppen a galériában történő bemutatókra.

Mise közben

többek között fenntartjuk a rendet, segítünk helyet találni a padokban a híveknek, ablakot, ajtót nyitunk, ha szükséges, áldoztatáskor segítünk a sorok indításában és figyelünk azokra, akik nehezen mozognak és a padból jelzik, hogy szeretnének szentáldozáshoz járulni. A hátsó padsorban ülve átlátjuk az egész templomot, így rosszullét esetén is hamar észrevesszük és segíteni tudunk egy pohár vízzel vagy betegszobába való kíséréssel (elsősegély-tanfolyamot végeztünk, hogy jobban a hívek segítségére lehessünk).

Mise után

ajtót nyitunk a kivonuló ministránsoknak és papoknak, kiosztjuk az újságot vagy egyéb dolgokat. Begyűjtjük az adományokat és azokat a biztonsági dobozba helyezzük.

Nagyobb, ünnepi misék esetén parkolófelügyeletünk is van, valamint jelezzük, ha megtelt a parkoló és más helyet kell keresni az érkezőknek.

 

Piros szolgálati mellényünk van, amin elől névtábla és a templom logója, hátul pedig „Isten hozott!”, valamint Volunteer (önkéntes) felirat látható. Ez nagyban segít kitűnni a tömegből, és a hívek is könnyebben fogadnak utasítást olyanoktól, akik szolgálatban vannak.

Havonta egyszer összegyűlünk és reflektálunk az elmúlt hónapra. Megbeszéljük, mi volt jó, vagy rossz, min kell esetleg változtatni. Ilyenkor beszéljük meg a következő hónap eseményeit, szolgálatait is.

Csapatépítésre is fordítunk időt, hogy jobban megismerjük egymást és összekovácsolódjunk (hajléktalanszállón ételosztás; közös vacsora, süteménysütés).

Próbálunk a hívekre is egyre jobban figyelni, üdvözlőkártyák adásával jelezni, hogy fontosak nekünk.

A bejáratnál a rövid beszélgetések elősegítik, hogy jobban megismerjük egymást és a hívek is megnyíljanak, így tudomást szerzünk különböző eseményekről (pl. házassági évforduló, születésnap, műtétre készülődés, betegség stb.) Ezeket az információkat arra használjuk fel, hogy képeslapokat kézbesítünk vagy postázunk különböző üzenetekkel: gratulálunk, gyógyulást kívánunk, kitartást, imában hordozunk és várunk vissza, stb.

Egy szolgálati naptárba lehet feliratkozni, hogy ki mikor és milyen szolgálatot vállal, így átlátható, hogy van-e mindenre ember. Ez egyben szabadságot is ad a csoporttagoknak, mivel ők döntik el, mikor szolgálnak és mennyit.

Jó gyakorlat ajánló

Laptop/számítógép/okostelefon

Közbenjárás papjainkért, szerzeteseinkért

Még több

Lectio Divina

Prédikációs segédanyagok

Katolikus Karitász

Magyar Liturgikus és Egyházzenei Intézet

Katolikus Pedagógiai Intézet

MKPK Caritas in Veritate Bizottsága

MKPK Családügyi Bizottsága

MKPK Ifjúsági Bizottsága

Lelkigyakorlatos házak