0%
Állapotjelző bezárása

Missziós (lelkinap) középiskolában

zene (hangszóró), 2 pad, kereszt, gitár, ének kivetítve, papír, filc, táblaragasztó, Szentírási rész mindenkinek kinyomtatva, 5 doboz kockacukor, pici kártyák („milyen Isten?”), ajándék ige- vagy imakártya

5 fő (leginkább fiatal, keresztény, 1 képzettebb - pl. katekéta) 35 fős osztály esetén

Iskolai lelkinap alkalmával a diákok egy lépéssel közelebb merészkedjenek Jézus Krisztushoz

Letölthető anyagok

Missziós nap

Nyolcadik osztály és középiskolás korosztálynak –  kb. 35 fő; jó, ha osztályfőnök is ott van, később tud velük a nap témájáról beszélgetni

Előkészület

  • a Szentlélek indítására figyelve témát választani (jelen esetben: Isten ragyogó jelenlétében éljek – erre vagyok teremtve)
  • megfelelő csapattagok kiválasztása, meghívása (kb. 4-5 fiatal, elkötelezett keresztény; jó, ha van köztük, aki zenél; tanúságtevővel ismertetni a jó tanúságtétel “szabályait”; kiscsoport-vezetés ismertetése)

 

A missziós nap menete (kb. 9-től 12 vagy 13 óráig)

  • Jégtörők (45 perc, lásd melléklet)
  • Szünet
  • Ének tanítása, éneklés
  • Tanítás 1. (pl. eredeti állapot, bűnbeesés, megváltás)
  • Tanítás 2. Szentírási rész (pl. Milyen a megváltottak élete? Milyen Jézussal barátságban élni? Színeváltozás, Mt 17), a diákok kinyomtatva megkapják a szentírási részt, együtt elolvassák
  • Kiscsoport 1. Minden kiscsoportban van egy-egy ember a segítő csapatból. A diákok szempontokat, feladatot kapnak a beszélgetéshez.
    Feladat 1.: Pt 1, Jak 2, Jn 3, Móz 4, Illés 5 – Milyen Isten a szövegek alapján? Írják fel üres lapokra filccel! Minden kiscsoportból 1-1 szószóló mond egy tulajdonságot.
    Feladat 2.: Kockacukrokból hegyet kell építeni kiscsoportonként. Aki mond egy dolgot, amiért hálát adhat Istennek, az tehet egy kockacukrot. – A hálaadás Isten jelenlétébe visz.
    Összegzés: A hála jó bevezető Isten jelenlétébe; ezzel „felmehetünk a hegyre” Jézussal.
  • Ének
  • Tanúságtétel (max. 10 perc) kapcsolódva a nap témájához (pl. hála, lásd vetített diák, 7. dia)
  • Kiscsoport 2. A tanúságtevő fő mondanivalója a diákok éltében (Pl. megosztás témája: Hol, mikor érezted magad szeretve, harmóniában, Isten jelenlétében?)
  • Ének
  • Ima- vagy igekártyák kiosztása (lásd melléklet)
  • Ima (az “előadó” által vezetett ima az elhangzottak alapján, saját szavakkal)
  • Zárókör (milyen szót, mondatot viszel ma haza?)

 

 

LETÖLTHETŐ MELLÉKLETEK:

Mt 17 (nyomtatható pdf)

Milyen Isten? (pdf)

Missziós lelkinap (Nyíri-Németh Rita vetített diái az OLI szakmai napján)

Speciálisan ehhez a témához készített igekártya:

Jó gyakorlat ajánló

Pap, ministránsvezető, (új) ministránsok

Együtt megünnepelni az oltár szolgálatára jelentkezők avatását, előrehaladását

Ministránsruhák, esetleg nyakbaakasztható kis keresztek, egyéb jelképek

Liturgikus eseményhez kapcsolódó

Még több

Lectio Divina

Prédikációs segédanyagok

Katolikus Karitász

Magyar Liturgikus és Egyházzenei Intézet

Katolikus Pedagógiai Intézet

MKPK Caritas in Veritate Bizottsága

MKPK Családügyi Bizottsága

MKPK Ifjúsági Bizottsága

Lelkigyakorlatos házak