Érezted már egy egyházközség vezetőjeként vagy munkatársaként, hogy:

– konfliktusok nehezítik a munkát?

– feladatok elmaradnak, vagy nem megfelelően készülnek el?

– nehezen értik meg egymást bizonyos emberek?

– nehéz mozgósítani még a jó embereket is egy jó ügy érdekében?

Ha te is találkoztál már ezekkel a helyzetekkel, és talán utólag jöttél rá, hogy másként kellett volna reagálnod, vagy éppen megoldani a helyzetet, vagy esetleg nem is sikerült, de nagyon szeretnéd legközelebb jobban csinálni, akkor itt a helyed köztünk.

Képzésünk korábbi résztvevői a következőket írták:

  • Értelmes, gyakorlatias, jó hangulatú képzés és hasznos tudást ad. Belátható időtávban működik, és tényleg segíti a plébánosi feladatok jó elvégzését.
  • Olyan módszerek, eszközök kulcsait adta kezünkbe, amelyekkel célratörően tudunk boldogulni a pasztorációban és minden területen, ahol emberekkel foglalkozunk.
  • Magabiztosságot, bátorítást adott a tréning.
  • A képzés gyakorlatias, játékokkal és vizuális élménnyel, tesztekkel segítette elmélyíteni a hallottakat.
  • Sok elméleti és gyakorlati ismeretet adott a vezető szerepének fejlesztéséhez, a munkatársakkal való együttműködéshez, a plébániai élet megszervezéséhez és a képviselőtestületi ülések, megbeszélések hatékonyabbá tételéhez.
  • Azonnal hasznosítható ismereteket adott tárgyalásvezetés, konfliktuskezelés, együttműködés, delegálás, csoportfejlesztés, közösségépítés témakörben.
Az Országos Lelkipásztori Intézet és az i-Cons Hungary Kft.
8 alkalomból álló 60 órás közös képzést indít
nemcsak papok és diakónusok, hanem munkatársak részére is, a következő tematika szerint:

1. Ön- és társismeret a DISC modell alapján – hogy működünk mi, hogyan működnek mások, és hogyan tudunk egymással figyelmesebben, harmonikusabban együttműködni?

2. Szerepek és feladatok, vezetési stílus a plébánián – milyen kihívásokkal találkozunk nap mint nap, milyen felelősséget viselünk és milyen eszközök állnak rendelkezésünkre, hogyan lehetünk benne hatékonyak?

3. Visszajelzés és fejlesztő beszélgetés – hogyan adunk visszajelzést úgy, hogy ne bántson, hanem építsen, hogyan segítjük egymást a fejlődésben?

4. Hatékony konfliktuskezelés – milyen hozzáállással és kommunikációval tudjuk konstruktív útra terelni és hasznosítani a mindennapok konfliktusait?

5. Beszélgetésvezetés és moderáció – hogyan vezessük a ránk bízott csoportok közös alkalmainak megbeszéléseit, hogy a tervezett időben és jó hangulatban érjük el a kívánt eredményeket?

6. Csapatok építése és megerősítése – mit tehetünk a bizalom megalapozása, a hatékony együttműködés normáinak kialakítása érdekében, hogy a csoport sikeres csapattá váljon?

7. Motiválás és fejlesztés – hogyan érjük el, hogy társaink lelkesebben lássák el feladataikat, hogyan aknázzuk ki a bizalomból fakadó energia és növekedés lehetőségeit?

8. Nehéz helyzetek kezelése – esetelemzés, megoldási lehetőségek azonosítása a mindennapok problémás, nehezen kezelhető helyzeteiben, a tapasztalatmegosztás és közös bölcsesség erőforrásaira építve.

A képzés vezetői így nyilatkoztak önmagukról:

Célunk az, hogy a szeretett egyházunk szervezetének továbbfejlődését olyan módszerek és eszközök
segítségével támogassuk, ami a versenyszférában már kipróbált és bevált, s a mi értékrendünk szerint is
hasznos. Ebben a gondolatkörben kiemelten fontos területnek tartjuk a papok és diakónusok
képességeinek fejlesztését, hiszen ők az egyházi közösségek vezetői, a hívek példaképei. Ehhez a Jóistentől
kapott kegyelem és talentumok mellett fontos a vezetői készségek fejlesztése is.

A képzés időpontjai (alkalmanként 10:00-17:000):
  • 2025. február 10., hétfő
  • Március 3., hétfő
  • Március 17., hétfő
  • Március 31., hétfő
  • Április 7., hétfő
  • Április 28., hétfő
  • Május 12., hétfő
  • Május 26., hétfő
A képzés helyszíne:

Helyszín: Magyar Katolikus Püspöki Konferencia Irodaház, 1068 Budapest, Városligeti fasor 42. 

A képzés díja:

199.000 Ft, amely tartalmazza a 60 órás képzést, anyagokat, étkezést (szendvicsebéd), cateringet és a képzés végén oklevelet.

Jelentkezés:

A képzést min. 10, max. 15 fős csoportokban indítjuk. Azok jelentkezését várjuk, akik előreláthatóan mindegyik alkalmon részt tudnak venni.

Jelentkezni az alábbi linken lehet 2025. január 15-ig. A képzést minimum 10 fővel indítjuk. Amint összegyűlt a kellő létszám, visszajelzünk a jelentkezőknek és ezután kérjük a részvételi díj befizetését. Ezzel válik véglegessé a jelentkezés.